maanantai 10. syyskuuta 2018

Hallitus 2019

Tervehdys!

Vuodelle 2019 on valittuna uusi hallitus ja tässä lyhyet esittelyt jäsenistä heidän omin sanoin. 


Kaisa Rautio (puheenjohtaja)
Hei, olen 27-vuotias Ylivieskasta lähtöisin. Muutin vuosi sitten Ivaloon lapin ihmeellisen ja kauniin luonnon perässä. Olen entinen aktiiviurheilija, mutta nykyään urheilu ja liikunta on rennompaa ja harrastelen fiiliksen mukaan. Harrastuksia mm. hiihto, lautailu, juoksu, kuntosali, retkeily, tai shin mun (kiinalainen kungfu), kiipeily ja jooga. Astangajoogan aloitin omaharjoitteluna 2016 ja samaisena vuonna päädyin ohjatuille tunneille ja tällä tiellä ollaan. Itselle jooga on voimaannuttavaa sekä fyysisesti että henkisesti. Pysähtyminen ja oman kehon kuunteleminen ilman ulkopuolisia ärsykkeitä on tässä meidän nykymaailmassa lähes suotavaa.

Riikka Tepsa
Heippa! Olen 27-vuotias, alun perin Sodankylästä kotoisin ja Ivaloon muutin noin kuusi vuotta sitten. Täällä on rauhaisaa elellä hienon luonnon ja puhtaiden vesien äärellä. Joogaa kokeilin ensimmäisen kerran vuonna 2012, jonka jälkeen kävin erilaisilla kursseilla satunnaisesti, kuitenkin tietäen että tähän tulen jatkossa syventymään enemmänkin. Astangajoogan ohjatuilla tunneilla aloin käymään pari vuotta sitten ja harjoitteluni on ollut siitä lähtien suht säännöllistä, kehon voinnin mukaan mennään. Joogan vaikutus mielen ja kehon hyvinvointiin on ollut suuri. Muita itselle mieluisia juttuja on luonnossa liikkuminen, marjastus, lukeminen, eläimet, meditointi sekä musiikki.

Jessika Lampi
Olen Espoossa varttunut 33-vuotias musiikinopettaja. Ivalolaistuin vuonna 2012 ja vuotta myöhemmin osallistuin ensimmäiselle astangajooga-kurssille Aksana Kurolan hellässä ohjauksessa. Odotuksieni vastaisesti hurahdin joogaan täysin ja onnistuinkin saamaan kovat rasitusvammat heti alussa. “Mikä tulee joogalla, lähtee joogalla”, kuulin monelta eri taholta ja tämä alussa tapahtunut kova kompastus onkin toiminut minulle tärkeänä opettajana. Joogan avulla olen oppinut tunnistamaan kehoni merkkejä herkemmin. Joogaihastuksesta huolimatta edelleen etsinnässä on säännöllinen joogaharjoitus. Joogan lisäksi nautin luonnosta, hyväilevästä musiikista sekä käsillä tekemisestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti